Посетители онлайн

В момента има 24 посетителя в сайта

Анкета

Как оценявате работата на Комисията
 

signali4

Начало Новини Информационни материали

Комисия за публичен надзор над регистрираните одитори подписа Административен договор за безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма

Комисия за публичен надзор над регистрираните одитори подписа Административен договор за безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Добро управление“, процедура BG05SFOP001-2.006 – „Специализирани обучения за централната администрация“

 

      Capture3            

                На 06.07.2018 г. Комисия за публичен надзор над регистрираните одитори подписа Административен договор за безвъзмездна финансова помощ  по проект № BG05SFOP001-2.006-0020 „Обучения за специализираната администрация на Комисия за публичен надзор над регистрираните одитори“ по Оперативна програма „Добро управление“, процедура BG05SFOP001-2.006 „Специализирани обучения за централната администрация“. Общата стойност на проекта е 118 054,80 лв., като размерът на средствата от Европейския социален фонд е 100 346, 58 лв., а националното съфинансиране е 17 708,22 лв.

Резюме от проведено пето пленарно заседание на КЕОНО – 13.11.2017

Комитет на европейските органи за надзор на одита (КЕОНО) – пето пленарно заседание, проведено на 13 ноември 2017 година
Резюме

На 13 ноември 2017 г. в Брюксел се проведе петото пленарно заседание на Комитета на европейските органи за надзор на одита (КЕОНО).

Основни резултати

КЕОНО прие работната програма за 2018 година, както и отделните работни програми за всяка от  петте подгрупи. Бе одобрен доклад, който обобщи резултатите от отговорите на членовете относно употребата на международни одиторски стандарти в тяхната юрисдикция. Бе обсъден и механизъм, по който националните надзорни органи да могат да подават информация към КЕОНО за наложени от тях „временни забрани“. Бе приета и процедура за конфиденциалност, съгласно разпоредбите на член 16.3 от вътрешните правила и процедури на КЕОНО.

Най-важно от срещата

Приемане на работната програма

Работната програма за 2018 година посочва какви ще бъдат приоритетите и дейностите на КЕОНО за предстоящата година, като целта е да се повиши качеството на одита, както и на доверието към него. Програмата поставя акцент върху по-нататъшно развитие на сътрудничеството и съгласуваността между органите за надзор на одита в ключови области като: инспекции, разследване и санкции, международни одиторски стандарти, международно сътрудничество и прилагането на въведените реформи в областта на одита. КЕОНО ще сътрудничи при техническата оценка на надзорните система на трети страни, както и ще предоставя техническа помощ на Комисията. Също така, ще развие допълнително комуникацията с външни експерти и ще рационализира наблюдението на пазара на одиторски услуги.

Резюме от проведено четвърто пленарно заседание на КЕОНО – 01.06.2017

Комитет на европейските органи за надзор на одита (КЕОНО) – четвърто пленарно заседание, проведено на 1 юни 2017 година
Резюме

На 1 юни 2017 г. в Брюксел се проведе четвъртото пленарно заседание на Комитета на европейските органи за надзор на одита (КЕОНО).

По време на срещата членовете обсъдиха резултатите от проведената публичната консултация по отношение на дейността на европейските надзорни органи. Представителите на Европейската комисия информираха членовете на КЕОНО относно етапа на транспониране на новите изисквания в сферата на одита, работата по доклада за наблюдение на пазара, както и за евентуалните последствия от въвеждането на единен европейски електронен формат, който се отнася само за консолидирани финансови отчети на борсови дружества за периоди, започващи след 1 януари 2020 година.  

Представителите на надзорните органи на четири страни-членки представиха устройствения си модел, както и начина, по който осъществяват своята дейност. Основен акцент бе поставен на последните промени в европейското законодателство, както и споделянето на своя опит с останалите членове. Представител на „Европейската конфедерация на асоциациите на директорите“ (ecoDa), направи презентация относно предизвикателствата, пред които са изправени одитните комитети с оглед на реформите в областта на одита. Тя бе последвана от дискусия между членовете на КЕОНО.

Представени бяха и отчетите за дейността на подгрупите, както и възможностите за оценяване на извършената от тях дейност към края на годината. При разработването на новата работна програма на КЕОНО (за 2018 година) ще бъде включена и оценка на това какво е постигнато и какво – не за първата година от създаването му. Също така и ще се прецени кои области на интерес следва да бъдат включени в новата работна програма.

За повече информация, моля свържете се с Е-мейл адресът e защитен от спам ботове.

Резюме от проведено трето пленарно заседание на КЕОНО – 22.03.2017 г.

Комитет на европейските органи за надзор на одита (КЕОНО) – трето пленарно заседание, проведено на 22 март 2017 година
Резюме


На 22 март 2017 г., в Брюксел се проведе третото пленарно заседание на Комитета на европейските органи за надзор на одита (КЕОНО). По време на заседанието беше утвърден годишния доклад за дейността на КЕОНО за 2016 г. и бяха приети останали от предишни заседания организационни решения, а именно Работен план и Правила за работа на подгрупата за разследвания и санкции. КЕОНО дискутира процедурата за конфиденциалност по силата на чл. 16, ал. 3 от Правилата за дейността си.
Членовете на КЕОНО бяха информирани за новостите относно дейността на отделните подгрупи на КЕОНО и относно създаването на колегиите на четирите големи мрежи по силата на чл. 32 от Регламента. Дискутирана и утвърдена беше процедура за подпомагане на общия подход при прилагане на одитната реформа с цел развитие на сътрудничеството и съгласуваността между компетентните органи, както и насърчаване на сближаването между регулаторите.
КЕОНО се срещна с председателя на мрежата на лидерите на одитни комитети, като беше акцентирано върху важността на одитните комитети за повишаване на качеството на одитите и бяха дискутирани възможностите за потенциален бъдещ диалог с представители на други подобни групи. Дискутираха се също така бъдещите дейности, между които среща между Европейският съвет за системен риск, КЕОНО и задължителните одитори и одиторски дружества или мрежи, извършващи задължителен одит на всички глобални системно значими финансови институции, по силата на чл. 12 от Регламента. Заседанието завърши с представяне на база данни, съдържаща информация, която може да бъде използвана потенциално за целите на надзора над одиторите и беше проведена дискусия за нейните възможности.

Резюме от проведено второ пленарно заседание на КЕОНО - 25.11.2016

Комитет на европейските органи за надзор на одита (КЕОНО) – пленарно заседание, проведено на 25 ноември 2016 година

Резюме

Комитетът на европейските органи за надзор на одита (КЕОНО) прие работната си програма

Комитетът на европейските органи за надзор на одита (КЕОНО) проведе втората си среща в Брюксел на 25 ноември (петък) 2016 година. По време на срещата комитетът прие решения, необходими за създаването на стабилна институционална рамка, чиято цел е развитието на одитния надзор на ниво ЕС.

КЕОНО прие „Работна програма“ на организацията за 2017 година. Основните приоритети в нея включват учредяването и ръководството на специални подгрупи, споделянето на опит относно прилагането на новото европейско законодателство в областта на задължителния одит, както и развитието на ефективна комуникация и повишаване на информираността. КЕОНО ще развива сътрудничеството и съгласуваността между регулаторните органи, с цел подобряване качеството на одита и повишаване на доверието към извършените одити.

КЕОНО дискутира и прие работните програми, както и съответните правила и процедури на подгрупите: „Наблюдение на пазара“, „Международни одиторски стандарти“, „Инспекции“ и „Международна еквивалентност и адекватност“. Бе избран председател на подгрупа „Разследвания и санкции“. С това, всички подгрупи към КЕОНО вече са учредени и започват своята работа.

Още статии...

common

Комисията за публичен надзор над регистрираните одитори е създадена в съответствие с изискванията на Директива 2006/43/ЕО

Връзка с нас

1000 София
ул. Сердика 22 ет. 7
тел.: +3592 983 55 39
факс: +3592 983 13 85
office@cposa.bg

 

ns-narodnosyb

Брояч на посещения

815159
ДнесДнес862
ВчераВчера711
Тази седмицаТази седмица1573
Този месецТози месец12712
ВсичкоВсичко815159